Op naar Afrika - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nina Ruijer - WaarBenJij.nu Op naar Afrika - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nina Ruijer - WaarBenJij.nu

Op naar Afrika

Door: Nina Ruijer

Blijf op de hoogte en volg Nina

01 Juni 2014 | Nederland, Haarlem

Mijn koffer staat klaar in de keuken en na minstens 30 rondjes door het huis te hebben gelopen ben ik er nog steeds van overtuigd dat ik vast wel iets vergeten ben. Vanavond is het zo ver om 19.45 ga ik de lucht in en morgen om 8.40 land ik op het vliegveld van Johannesburg. Wekenlang voelde het niet echt echt maar sinds ik begonnen ben met afscheid nemen word ik toch wel zenuwachtig. Zenuwachtig voor de lange vliegreis in mijn eentje en voor wat ik kan verwachten als ik daar aankom. Naast de zenuwen heb ik er natuurlijk ook heel veel zin in! Dit is iets wat ik al een hele tijd wil doen en nu is het eindelijk zover!

Ik wil iedereen bedanken voor de donaties, lieve berichtjes en kadootjes. Ik heb in totaal €525 (!) opgehaald, een heel mooi bedrag waar zeker heel veel goede en leuke dingen voor gedaan kunnen worden. En als je nog even wilt weten waar ik ook al weer terecht kom, kijk even op www.tshepo.org.

Liefs,
Nina

  • 01 Juni 2014 - 23:03

    Ascha Van Rossum:

    Hallo Nina, ik zag jij link staan bij mijn nicht Karin. Nu ben ik net zelf vorige week terug gekomen uit SA en heb een goede kennis die een aantal jaren geleden 3 maanden bij Tshepo na bana vrijwilligerswerk heeft gedaan. Zij vond het geweldig! Jou wens ik dus een hele goed tijd in dit geweldige land toe en veel succes en plezier bij Tshepo!
    Vr. Groet, Ascha van Rossum

  • 02 Juni 2014 - 17:48

    Hester Van Leersum En Cor Harskam:

    Hallo Nina,

    als je dit leest ben je er al een dag. Tjonge wat zal je een indrukken opdoen. Goed hoor! Kan je de mensen een beetje verstaan, spreken ze Engels?
    We kijken al uit naar je tweede verslag.

    Groetjes en liefs, Cor, Hester, Sanne, Blinkie en Wopje!

  • 14 Juni 2014 - 16:02

    Nina:

    Dankje wel Asha! Engels is hier beter dan dat van mij, dus communiceren gaat goed gelukkig. Tweede blog staat alweer online. Veel plezier op het fietsweekend! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 4319

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 05 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk in Zuid Afrika

04 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

India

04 Juli 2012 - 01 November 2012

Werken in Frankrijk

Landen bezocht: